Zpět

České spotřební pohádky

České spotřební pohádky
Kniha je průvodcem stoletou historií lidových a umělých pohádek ve službách spotřebního průmyslu. Reklamní a propagační pohádky, ilustrované populárními umělci i neškolenými anonymními kreslíři, patří k výrazným kulturním fenoménům dvacátého století.
599 Kč
Skladem
Nakladatel:
FaVU VUT v Brně
Jazyk:
Čeština
Popis:
272 stran, měkká šitá vazba,
17,5 x 24,5 cm
Rok vydání:
2024
ISBN:
978-80-214-6269-4
Kdy a jak doručíme?

Doručení:
Během 35 pracovních dnů

Zásilkovna ČR pobočka  89 Kč
Zásilkovna ČR na adresu  109 Kč
Zásilkovna SK pobočka  99 Kč
Zásilkovna SK na adresu  149 Kč
Dobírka  +30 Kč k poštovnému
Osobní odběr Brno  zdarma

Při objednávce nad 2900 Kč poštovné zdarma.

Zasíláme i do zahraničí.
Zahraniční poštovné řešíme individuálně.

Přečtěte si pohádky o rytířích, kteří zachránili království zázračným mýdlem, o princeznách, vysvobozených ze zakletí vůní koblih smažených na margarínu, o chudých dívkách, z nichž se staly královny, protože dokázaly připravit tu nejlahodnější žitnou kávu, nebo o udatných bojovnících, ukrytých v každé láhvi Karotely. Obrázkové kartičky, lístečky a drobné sešitky vydávaly soukromé firmy v rakousko-uherské monarchii i státní podniky socialistického Československa. Pestré tiskoviny děti fascinovaly, i když nabízely jen zhuštěné verze klasických vyprávění nebo naivní texty psané na míru konkrétnímu zboží, které přímo ve vyprávění nahrazovalo tradiční kouzelné předměty. Reklamní a propagační pohádky, ilustrované populárními umělci i neškolenými anonymními kreslíři, patří k výrazným kulturním fenoménům dvacátého století. Ovlivňovaly představivost několika generací, pomáhaly prodávat průmyslové výrobky, ale nesloužily jen obchodníkům. Snažily se také vychovávat: poučovaly děti o hygienických zásadách a racionální výživě, vysvětlovaly jim výhody pojištění, význam spoření i sběru surovin. Z veřejného prostoru zmizely až po pádu komunistické diktatury, kdy je smetl příval elektronických technologií a s nimi spojených nových trendů zábavního a reklamního průmyslu.

Další knihy autora